Klimatycznie o Gorzowie
Klimaty bywają zmienne – towarzyskie, polityczne, związane z pogodą. Tym razem skupmy się na tym ...
Walak Bogumiła: Społeczno-integracyjna rola szkoły podstawowej na Ziemi Gorzowskiej w latach 1945-1960. – Gorzów Wielkopolski : Wydawnictwo Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, 2011. – 195 s. ; 24 cm.
Spis treści:
UWAGI WSTĘPNE
ROZDZIAŁ I: POLITYKA OŚWIATOWA WOBEC SZKOLNICTWA PODSTAWOWEGO W POLSCE I NA ZIEMIACH ZACHODNICH W LATACH 1945-1960
1. ZAŁOŻENIA POLITYKI OŚWIATOWE) PAŃSTWA WOBEC SZKOLNICTWA PODSTAWOWEGO W LATACH 1945-1948
2. ROZWÓJ SZKOLNICTWA PODSTAWOWEGO NA TLE POTRZEB SPOŁECZNYCH l OŚWIATOWYCH W LATACH 1949-1960
ROZDZIAŁ II: WPŁYW PROCESÓW SPOŁECZNO-INTEGRACYJNYCH, REPOLONIZACYJNYCH, DEMOGRAFICZNYCH I ADAPTACYJNYCH NA ROZWÓJ SZKÓŁ PODSTAWOWYCH NA ZIEMI GORZOWSKIEJ
1. DZIAŁALNOŚĆ SPOŁECZNO-INTEGRACYJNA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH PO DRUGIEJ WOJNIE ŚWIATOWEJ
2. UDZIAŁ SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W REALIZACJI PROCESÓW REPOLONIZACYJNYCH I ADAPTACYJNYCH
ROZDZIAŁ III: UCZNIOWIE SZKÓŁ PODSTAWOWYCH NA ZIEMI GORZOWSKIE) W LATACH 1945-1960
1. WIZERUNEK SPOŁECZNO-ŚRODOWISKOWY UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH A REALIZACJA POWSZECHNOŚCI I OBOWIĄZKU NAUCZANIA
2. LICZBA UCZNIÓW I ABSOLWENTÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W LATACH 1945-1960
ROZDZIAŁ IV: KADRA PEDAGOGICZNA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH NA ZIEMI GORZOWSKIEJ W LATACH 1945-1960
l. DZIEDZINY AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ NAUCZYCIELI SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W OKRESIE PIONIERSKIM
2. CHARAKTERYSTYKA SPOŁECZNO-ZAWODOWA NAUCZYCIELI SZKÓŁ PODSTAWOWYCH NA TLE POLITYKI OŚWIATOWE] W LATACH 1945-1960
3. KSZTAŁCENIE, DOKSZTAŁCANIE I DOSKONALENIE ZAWODOWE NAUCZYCIELI SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W LATACH 1945-1960
ROZDZIAŁ V: KSZTAŁTOWANIE BAZY LOKALOWEJ I MATERIALNEJ SZKÓŁ PODSTAWOWYCH NA ZIEMI GORZOWSKIE) W LATACH 1945-1960
1. ROZWÓJ SIECI SZKÓŁ PODSTAWOWYCH NA TLE POTRZEB DEMOGRAFICZNYCH
2. WARUNKI LOKALOWE I STAN MATERIALNO-TECHNICZNY TWORZENIA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH NA ZIEMI GORZOWSKIEJ W OKRESIE POWOJENNYM (1945-1960)
UWAGI KOŃCOWE
SPIS TABEL
BIBLIOGRAFIA