Urbaniak Miron: Kolej Skwierzyna – Stare Bielice : kolejowy modernizm w Polsce

 

 

 

 

 

 

Urbaniak Miron: Kolej Skwierzyna – Stare Bielice : kolejowy modernizm w Polsce. – Łódź : Fundacja Wspierania Inicjatyw Kulturalnych i Wydawniczych : Księży Młyn Dom Wydawniczy Michał Koliński, 2013. – 347 s. : il. ; 30 cm.

 

Spis treści:
Słowo wstępne Lubuskiej Wojewódzkiej Konserwator Zabytków
Słowo wstępne Burmistrzów Drezdenka i Skwierzyny
Część I: Dzieje kolei Skwierzyna – Stare Bielice
Wstęp
1. Marchia Graniczna Poznańskie – Prusy Zachodnie i jej uwarunkowania komunikacyjne
2. Koncepcja budowy Kolei Pogranicza (Grenzlandbahn)
3. Budowa kolei Skwierzyna – Stare Bielice (Krzyż)
4. Eksploatacja i powojenna odbudowa kolei Stare Bielice – Skwierzyna
Część II: Zabytkowe dziedzictwo kolei Skwierzyna – Stare Bielice
1. Szlak kolejowy i drogowe obiekty inżynieryjne
2. Trasa i przebieg linii
3. Mosty kolejowe
4. Przepusty wodne
5. Wiadukty kolejowe i drogowe
6. Stacje i przystanki kolejowe
6.1. Stacja Stare Bielice(PL km 0,00-1,184/DE km 50,0+48-50,9+84)
6.2. Stacja Drezdenko (PL km 5,824-7,088/DE 43,8 + 93-44,6 + 33)
6.3. Stacja Trzebież Krajeński (PL km 11,625-12,932/DE km 38,2 + 48-38,6 + 58)
6.4. Stacja Gościm (PL km 18,006-19,248/DE km 31,7 + 77-32,5 + 63)
6.5. Przystanek osobowy z ładownią Goszczanowiec (PL km ?-?/DE 27,4 + 60-27,6 + 11)
6.6. Stacja Goszczanowo (PL km 26,426-27,706/DE km 23,5 + 70-23,8 + 68)
6.7. Stacja Lipki Wielkie (PL km 32,116-33,386/DE km 17,6 + 17-18,4 + 42)
6.8. Przystanek osobowy z ładownią Stare Polichno (PL km ?-?/DE km 13,1 + 09-13,2 + 70)
6.9. Stacja Murzynowo (PL km 42,663-43,965/DE km 7,6 + 78-8,0 + 77)
6.10. Stacja Skwierzyna Gaj (PL km 47,414-48,526/DE 2,5+42-2,8 + 69)
7. Waloryzacja zabytkowego szlaku i jego rewitalizacja
Zakończenie
Wykaz skrótów stosowanych w pracy
Wykaz tabel zamieszczonych w pracy
Źródła ilustracji
Wykaz ilustracji
Bibliografia
Indeks osobowy
Indeks nazw miejscowości
Streszczenie w języku angielskim i niemieckim