Copywriting w promocji działań biblioteki – szkolenie
Lubuscy bibliotekarze uczestniczyli w interesującym szkoleniu dotyczącym metod pisania tekstów wzbudzających emocje „Słowa mają moc – copywriting w promocji działań biblioteki”. Szkolenie zorganizował Dział Instrukcyjno-Metodyczny Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Z. Herberta w Gorzowie. Przeprowadzone było w formie online 20 listopada 2023 roku, trwało 2,5 godziny. Prowadziła je trenerka Olga Smolec-Kmoch, jak sama siebie opisuje: bibliotekarka, tłumaczka, blogerka, copywriterka, wydawczyni, korektorka, redaktorka. Celem spotkania było opanowanie pisania krótkich tekstów, które przyciągają uwagę, dopasowanie ich do odbiorcy. Trenerka ukazała wskazówki, dzięki którym pisanie tekstów staje się przyjemnością, wskazała na narzędzia, które ułatwiają tworzenie tekstów promujących biblioteczne działania. Omówiła również rodzaje copywritingu, podstawowe umiejętności copywritera i bibliotekarza, a zarazem ich cechy wspólne. Wyraziła rolę i znaczenie skutecznych tekstów w bibliotece. Wskazała w jaki sposób wykorzystać tę wiedzę w praktyce. Te i jeszcze inne podobne zagadnienia wzbudziły w uczestnikach moc inspiracji do przedstawiania swojej oferty bibliotecznej w sposób zdecydowanie bardziej przyciągający użytkowników do korzystania z usług biblioteki. Z tego rodzaju wsparcia skorzystało 35 bibliotekarzy bibliotek publicznych z gmin: Cybinka, Krzeszyce, Lubiszyn, Pszczew, Rzepin, Santok, Słubice, Strzelce Krajeńskie, Torzym, Trzciel, Zwierzyn, a także Biblioteki Herberta.