Deklaracja dostępności serwisu wimbp.gorzow.pl
Deklaracja dostępności
Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. Zbigniewa Herberta w Gorzowie Wielkopolskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej
strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony
https://www.wimbp.gorzow.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest niezgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- nie wszystkie elementy aktywne w serwisie są dostępne za pomocą klawiatury,
- nie widać, który element jest aktywny przy nawigacji klawiaturą,
- przy odtwarzaczu multimediów niedostępnym za pomocą klawiatury występuje tekstowa alternatywa multimediów,
- na stronie występują pułapki klawiaturowe,
- brakuje ostrzeżeń przed otwarciem nowego okna i zakładki w przeglądarce,
- wygląd i działanie menu nie są takie same na wszystkich stronach,
- nawigacja za pomocą klawiatury nie jest logiczna i zgodna z wyglądem strony,
- brakuje unikalnych tytułów stron informujących o ich zawartości lub tytuły te mają złą strukturę,
- złożone elementy graficzne nie mają poszerzonego opisu,
- etykiety formularzy nie są zrozumiałe i/lub nie są wizualnie powiązane z polami, których dotyczą,
- w komunikacie błędu w formularzach nie ma sugestii jak go poprawić,
- brakuje opisów tekstowych zawartości elementów filmowych, animowanych i dźwiękowych,
- brakuje napisów dla osób niesłyszących w filmach lub animacjach zawierających ścieżkę dźwiękową,
- w filmach i animacjach brakuje audiodeskrypcji,
- przy linku do dokumentu do pobrania brakuje dodatkowych informacji o formacie i wielkości,
- na stronie brakuje nagłówka h1,
- występują nagłówki wyłącznie wizualne lub są problemy z logiczną strukturą nagłówków,
- występują tylko wizualne listy elementów, bez oznaczenia ich odpowiednio w kodzie HTML,
- w tabelach brakuje nagłówków tabel lub ich połączenia ze zbiorami komórek,
- w tabelach brakuje tytułu i opisu,
- występują tabele prezentujące dane, stworzone w inny sposób niż znacznikami tabel,
- elementy HTML służące do uruchomienia akcji są niepoprawnie użyte,
- cytaty są niepoprawnie określone w kodzie HTML,
- występują powtarzające się treści/wartości powodujące efekt jąkania się czytnika ekranu,
- występują puste linki,
- linki i tej samej treści mają różne funkcje lub prowadzą do różnych celów,
- cel i działanie linku nie jest zrozumiałe, nawet z tekstem uzupełniającym lub otaczającym,
- informacyjne elementy graficzne
nie mają atrybutu
lub jego treść jest niewłaściwa, - opisy alternatywne dekoracyjnych elementów graficznych
mają treść,
- opisy alternatywne, etykiety powtarzających się elementów są różne,
- pola formularzy nie mają unikalnego
lub nie mają opisu, - ustawienie odstępów pomiędzy liniami, akapitami, znakami i wyrazami powoduje utratę czytelności,
- występują słowa pisane literami oddzielonymi spacjami,
- występują symbole typu ASCII-Art bez alternatywy tekstowej,
- brakuje oddzielnej deklaracji języka dla treści obcojęzycznych,
- wielkość czcionek w formularzach jest definiowana za pomocą jednostek względnych,
- po wyłączeniu stylów CSS informacje na stronie nie są czytelne,
- linki nie są spójnie wyróżniane wizualnie,
- brakuje co najmniej jednego linku do omijania powtarzających się bloków lub link (linki) działa nieprawidłowo,
- dodatkowe informacje, pojawiające się gdy kursor przemieszcza się nad elementem interfejsu lub gdy element interfejsu przyjmuje fokus, nie mogą być w pełni kontrolowane przez użytkownika,
- występują błędy walidacji lub przestarzałe, nieużywane elementy HTML,
- brakuje deklaracji języka,
- w kodzie strony występują elementy HTML służące prezentacji,
- znaczniki są używane niezgodnie ze standardami, do wyłącznie wizualnej zmiany elementu,
- dokumenty do pobrania nie są dostępne cyfrowo i nie posiadają alternatywy,
- występują elementy graficzne nie mające przypisanej poprawnie alternatywy tekstowej,
- widoczna etykieta nie jest zgodną z etykietą dostępną dla technologii asystujących,
- komunikaty o statusie lub błędach nie są dostępne dla technologii wspomagających bez konieczności przemieszczania fokusa,
- skrypty nie są dostępne dla technologii asystujących lub nie mają niezbędnej transkrypcji tekstowej,
- skrypt nie zmienia jednocześnie alternatywy dla zawartości nietekstowej,
- ramka fokusa jest usuwana za pomocą skryptu.
Treści nieobjęte przepisami
- multimedia nadawane na żywo,
- multimedia opublikowane przed 23 września 2020 r.,
- dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, prezentacje multimedialne i arkusze kalkulacyjne opublikowane przed 23 września 2018 r.,
- mapy,
- część dzieł sztuki, muzealiów, zbiorów archiwów narodowych i bibliotecznych,
- materiały z intranetu i ekstranetu opublikowane przed 23 wrześnie 2019 r. i od tego czasu nieaktualizowane,
- treści od innych podmiotów, które nie zostały wykonane lub nabyte przez WiMBP w Gorzowie Wlkp., albo do których modyfikacji WiMBP w Gorzowie Wlkp. nie jest uprawniona,
- treści niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o
Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
- Na stronie internetowej można zmieniać kontrast, rozmiar czcionki oraz używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
- Dokładamy wszelkich starań, aby w najbliższym czasie wymienione niezgodności zostały usunięte
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do
Aleksandra Kulicz– mejlowo
.
@
.
.
lub telefonicznie
95 723 89 05.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do dyrektora Biblioteki:
- Sławomir Szenwald – Dyrektor Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Zbigniewa Herberta w Gorzowie Wielkopolskim,
- Adres:
Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. Zbigniewa Herberta w Gorzowie Wielkopolskim, ul. Sikorskiego 107, 66-400 Gorzów Wielkopolski, - mejl:
@
.
.
.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji
Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. Zbigniewa Herberta w Gorzowie Wielkopolskim udostępnia następujące aplikacje mobilne:
Dostępność architektoniczna
Budynek główny oraz Zabytkowa Willa
Do budynku głównego prowadzi jedno wejście od ul. Kosynierów Gdyńskich. Wejście główne do budynku pozbawione jest barier architektonicznych. Korytarz i hol umożliwiają komunikację i swobodne poruszanie się osób niepełnosprawnych. Biblioteka główna posiada dwie windy panoramiczne, które pozwalają na swobodne przemieszczanie się po wszystkich przestrzeniach osobom na wózku.
Toalety przystosowane dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na :
– parterze, gdzie funkcjonują Informatorium, Wypożyczalnia Główna, Ośrodek Integracji i Aktywności, Zespół Czytelń,
– I piętrze, gdzie funkcjonują Oddział Dziecięcy, Oddział Zbiorów Audiowizualnych ,
– II piętrze, gdzie funkcjonują Wypożyczalnia Naukowa, Dział Zbiorów Regionalnych, Dział Informacyjno-Bibliograficzny, Administracja.
Przed budynkiem głównym biblioteki znajduje się parking z wydzielonym miejscem dla osób niepełnosprawnych. W budynku poza windą nie ma oznaczeń ułatwiających osobom niewidzącym i słabowidzącym poruszania się po obiekcie, np. tabliczek informacyjnych pisanych alfabetem Braille’a, systemu informowania dźwiękowego oraz nawierzchni, ścieżek dotykowych ułatwiających poruszanie się wewnątrz i na zewnątrz budynku. Osoba korzystająca z psa asystującego ma zapewniony wstęp do Biblioteki.
Przy wejściu głównym do biblioteki znajduje się wrzutnia służąca do całodobowego samodzielnego zwrotu wypożyczonych materiałów bibliotecznych (książek, zbiorów na nośnikach CD/DVD).
Do Zabytkowej Willi, gdzie znajduje się Dział Zbiorów Specjalnych, można dostać się poprzez łącznik. W łączniku zamontowana jest winda, która umożliwia osobie poruszającej się na wózku dostanie się na parter budynku. I piętro i II piętro są niedostępne dla osoby poruszającej się na wózku. Ze względu na swój zabytkowy charakter modyfikacje i przebudowy budynku są bardzo trudne często niemożliwe do wykonania.
Filia nr 1
1. Filia zlokalizowana jest na I piętrze pawilonu handlowego.
2. Do biblioteki prowadzi zewnętrzna klatka schodowa wyposażona w poręcze.
3. Dostęp dla osób poruszających się na wózku lub z ograniczeniem ruchowym jest znacznie ograniczony (brak windy, podjazdów, pochylni, platformy przyschodowej).
4. Drzwi wejściowe dwuskrzydłowe, wymiarowe, otwierane ręcznie.
5. Po wejściu do przedsionka do pomieszczeń biblioteki prowadzą dodatkowe drzwi i korytarz.
6. Rozmieszczenie regałów umożliwia dostęp do zbiorów i przemieszczanie się osób na wózku lub z ograniczeniem ruchowym.
7. Toaleta nie jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
8. Brak miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
9. Osoba korzystająca z psa asystującego ma zapewniony wstęp do filii.
10. Brak oznaczeń ułatwiających osobom niewidomym i słabowidzącym poruszanie się po obiekcie.
Filia nr 2
1. Filia zlokalizowana jest na parterze budynku mieszkalnego.
2. Wejście do budynku bezpośrednio z chodnika. Przed wejściem jeden stopień, brak poręczy i podjazdu. Wejście przez jedno skrzydło (możliwość otwarcia drugiego) otwierane ręcznie. Przy drzwiach zainstalowany jest domofon.
3. Do wejścia do biblioteki prowadzi wewnętrzna klatka schodowa, którą należy kierować się prosto, a następnie skręcić w prawo do drzwi biblioteki.
4. Rozmieszczenie regałów umożliwia łatwy dostęp do zbiorów i przemieszczanie się osób na wózku lub z ograniczeniem ruchowym.
5. Toaleta nie jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
6. Brak miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
7. Osoba korzystająca z psa asystującego ma zapewniony wstęp do filii.
8. Brak oznaczeń ułatwiających osobom niewidomym i słabowidzącym poruszanie się po obiekcie.
Filia nr 3
1. Filia zlokalizowana jest w budynku Prywatnej Szkoły Podstawowej o Profilu Artystycznym na parterze.
2. Do wejścia budynku prowadzą schody wyposażone w poręcze, obok których znajduje się pochylnia dla osób poruszających się na wózku. Drzwi wejściowe dwuskrzydłe, otwierane ręcznie.
3. Z holu głównego prowadzą wejścia:
– do czytelni przez drzwi po prawej stronie,
– do wypożyczalni przez drzwi na wprost,
– do wypożyczalni dla dzieci przez drzwi po lewej stronie.
4. Ciąg komunikacyjny i hol są wolne od barier architektonicznych.
5. Rozmieszczenie regałów umożliwia łatwy dostęp do zbiorów i przemieszczanie się wózkiem.
6. Toaleta nie jest przystosowana dla osób z niepełnosprawnych.
7. Brak miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
8. Osoba korzystająca z psa asystującego ma zapewniony wstęp do filii.
9. Brak oznaczeń ułatwiających osobom niewidomym i słabowidzącym poruszanie się po obiekcie.
Filia nr 4
1. Filia zlokalizowana jest na parterze pawilonu handlowego.
2. Filia posiada dwa wejścia:
– wejście główne (z chodnika biegnącego od ulicy Słonecznej), do którego prowadzą dwie pary schodów (przy jednych z lewej strony znajduje się poręcz), brak podjazdu i pochylni.
– wejście boczne bezpośrednio z placu przy pawilonie do którego prowadzą jednoskrzydłe, wymiarowe drzwi, otwierane ręcznie, umożliwiające osobom poruszającym się na wózku wjazd do biblioteki (wejście boczne udostępniane jest wyłącznie osobom niepełnosprawnym).
3. Rozmieszczenie regałów umożliwia łatwy dostęp do zbiorów i przemieszczanie się osób na wózku lub z ograniczeniem ruchowym.
4. Toaleta nie jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
5. Brak miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
6. Osoba korzystająca z psa asystującego ma zapewniony wstęp do filii.
7. Brak oznaczeń ułatwiających osobom niewidomym i słabowidzącym poruszanie się po obiekcie.
Filia nr 5
1. Filia zlokalizowana jest na parterze budynku mieszkalnego.
2. Do wejścia do biblioteki prowadzą dwie pary schodów. Dostęp dla osób poruszających się na wózku lub z ograniczeniem ruchowym jest znacznie ograniczony (brak poręczy, podjazdów czy pochylni). Drzwi wejściowe dwuskrzydłe, otwierane ręcznie.
3. Po wejściu do przedsionka, do pomieszczeń bibliotecznych prowadzą jednoskrzydłowe wymiarowe drzwi.
4. Rozmieszczenie regałów umożliwia dostęp do zbiorów i przemieszczanie się osób na wózku lub z ograniczeniem ruchowym.
5. Toaleta nie jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
6. W ramach przestrzeni parkingowej w pobliżu budynku znajduje się jedno wyznaczone miejsce dla osób niepełnosprawnych.
7. Osoba korzystająca z psa asystującego ma zapewniony wstęp do filii.
8. Brak oznaczeń ułatwiających osobom niewidomym i słabowidzącym poruszanie się po obiekcie.
Filia nr 6
1. Filia zlokalizowana jest w budynku Młodzieżowego Domu Kultury na parterze.
2. Do wejścia do filii prowadzą schody wyposażone w poręcz.
3. Dostęp dla osób poruszających się na wózku lub z ograniczeniem ruchowym jest znacznie ograniczony (brak windy, podjazdów, pochylni, platformy przyschodowej).
4. Drzwi wejściowe jednoskrzydłowe, wymiarowe, otwierane ręcznie.
5. Rozmieszczenie regałów umożliwia dostęp do zbiorów i przemieszczanie się osób na wózku lub z ograniczeniem ruchowym.
6. Toaleta jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
7. W ramach przestrzeni parkingowej w odległości 190m od budynku znajduje się wyznaczone miejsce dla osób niepełnosprawnych.
8. Osoba korzystająca z psa asystującego ma zapewniony wstęp do filii.
9. Brak oznaczeń ułatwiających osobom niewidomym i słabowidzącym poruszanie się po obiekcie.
Filia nr 7
1. Filia zlokalizowana jest na parterze budynku mieszkalnego.
2. Wejście do biblioteki bezpośrednio z chodnika przez jednoskrzydłowe, wymiarowe drzwi otwierane ręcznie. Przed wejściem dwa stopnie, brak poręczy i podjazdu.
3. Po wejściu do przedsionka, do pomieszczeń bibliotecznych prowadzą wąskie drzwi (szerokość 70 cm), poprzedzone progiem.
4. Rozmieszczenie regałów umożliwia dostęp do zbiorów i przemieszczanie się osób na wózku lub z ograniczeniem ruchowym.
5. Toaleta nie jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
6. Brak miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
7. Osoba korzystająca z psa asystującego ma zapewniony wstęp do filii.
8. Brak oznaczeń ułatwiających osobom niewidomym i słabowidzącym poruszanie się po obiekcie.
Filia nr 8
1. Filia zlokalizowana jest na parterze budynku mieszkalnego.
2. Wejście do biblioteki bezpośrednio z chodnika od ulicy Żołnierzy Niezłomnych. Do wejścia prowadzą schody wyposażone w poręcz z lewej strony, brak pochylni i podjazdu. Wejście przez jednoskrzydłowe wymiarowe drzwi otwierane ręcznie.
3. Po wejściu do przedsionka, do pomieszczeń bibliotecznych prowadzą dwuskrzydłowe drzwi.
4. Dostęp do zbiorów i przemieszanie się wózkiem są ograniczone ze względu na małą powierzchnię lokalową.
5. Toaleta nie jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
6. Brak miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
7. Osoba korzystająca z psa asystującego ma zapewniony wstęp do filii.
8. Brak oznaczeń ułatwiających osobom niewidomym i słabowidzącym poruszanie się po obiekcie.
Filia nr 10
1. Filia zlokalizowana jest na I piętrze pawilonu handlowego.
2. Wejście do budynku bezpośrednio z chodnika przy pawilonie przez jednoskrzydłowe, wymiarowe drzwi otwierane ręcznie.
3. Do biblioteki prowadzi wewnętrzna klatka schodowa wyposażona w poręcz z prawej strony.
4. Dostęp dla osób poruszających się na wózku jest znacznie ograniczony (brak windy, podjazdów, pochylni, platformy przyschodowej).
5. Rozmieszczenie regałów umożliwia dostęp do zbiorów i przemieszczanie się osób na wózku lub z ograniczeniem ruchowym.
6. Toaleta nie jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
7. Brak miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
8. Osoba korzystająca z psa asystującego ma zapewniony wstęp do filii.
9. Brak oznaczeń ułatwiających osobom niewidomym i słabowidzącym poruszanie się po obiekcie.
Filia nr 11
1. Filia zlokalizowana jest na I piętrze pawilonu handlowego.
2. Do biblioteki prowadzi zewnętrzna klatka schodowa wyposażona w poręcz po prawej stronie. Przed wejściem na klatkę schodową znajduje się metalowa brama.
3. Dostęp dla osób poruszających się na wózku jest znacznie ograniczony (brak windy, podjazdów, pochylni, platformy przyschodowej).
4. Drzwi wejściowe jednoskrzydłowe, wymiarowe, otwierane ręcznie, przed drzwiami jeden stopień.
5. Do pomieszczeń biblioteki prowadzi korytarz i dodatkowe drzwi.
6. Rozmieszczenie regałów umożliwia dostęp do zbiorów i przemieszczanie się osób na wózku lub z ograniczeniem ruchowym.
7. Toaleta nie jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
8. Brak miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
9. Osoba korzystająca z psa asystującego ma zapewniony wstęp do filii.
10. Brak oznaczeń ułatwiających osobom niewidomym i słabowidzącym poruszanie się po obiekcie.
Filia nr 14
1. Filia zlokalizowana jest na parterze pawilonu handlowego.
2. Wejście do biblioteki bezpośrednio z chodnika od strony parkingu. Przed wejściem jeden stopień, brak poręczy i podjazdu. Wejście przez dwuskrzydłowe wymiarowe drzwi otwierane ręcznie.
3. Po wejściu do przedsionka, do korytarza prowadzą dwuskrzydłowe drzwi. Wypożyczalnia dla dzieci znajduje się po prawej stronie korytarza, na końcu którego znajduje się wypożyczalnia dla dorosłych.
4. Rozmieszczenie regałów umożliwia dostęp do zbiorów i przemieszczanie się osób na wózku lub z ograniczeniem ruchowym.
5. Toaleta nie jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
6. W ramach przestrzeni parkingowej pawilonu handlowego znajduje się jedno wyznaczone miejsce dla osób niepełnosprawnych.
7. Osoba korzystająca z psa asystującego ma zapewniony wstęp do filii.
8. Brak oznaczeń ułatwiających osobom niewidomym i słabowidzącym poruszanie się po obiekcie.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Stanowisko jest oznaczone specjalną grafiką.
Usługa Wideotłumacza polega na połączeniu się online z tłumaczem języka migowego.
Tłumacz widoczny na ekranie komputera będzie pośredniczył w rozmowie pomiędzy osobą posługującą się językiem migowym a pracownikiem Biblioteki.
Osoba, która chce skorzystać z Wideotłumacza nie musi umawiać się wcześniej, by skorzystać z usługi.
Należy tylko poinformować pracownika o potrzebie skorzystania z tej formy kontaktu. Na przykład można mieć przy sobie kartkę “Chciałbym skorzystać z Wideotłumacza”.
Pracownik w kilka minut zorganizuje taką możliwość, łącząc się z tłumaczem.
Pętla indukcyjna znajduje się w Filii nr 6. W budynku głównym, Zabytkowej Willi i pozostałych filiach nie ma pętli indukcyjnych lub innych systemów wspomagających słyszenie.
W filiach nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
W Ośrodku Integracji i Aktywności (budynek główny, parter, pomieszczenie nr 2) znajduje się specjalistyczny sprzęt dla osób z niepełnosprawnością wzroku:
– stanowisko komputerowe dla osób niedowidzących z dostępem do katalogu elektronicznego i Internetu,
– Auto-Lektor – dwa urządzenia do czytania tekstu drukowanego głosem syntetycznym,
– PLEXTALK – nagrywarka z możliwością tworzenia dźwiękowych książek DAISY 2.02 oraz muzycznych płyt CD,
– 6 Czytaków – urządzenia do odsłuchiwania cyfrowej książki mówionej.
W Ośrodku znajdują się również dwie drukarki brajlowskie oraz 2 monitory/linijki brajlowskie, lecz w chwili obecnej nie posiadamy odpowiedniego oprogramowania pozwalającego na korzystanie z tych urządzeń.