Klimatycznie o Gorzowie
Klimaty bywają zmienne – towarzyskie, polityczne, związane z pogodą. Tym razem skupmy się na tym ...
Piegowska Maria: Model kształcenia dla lubusko-brandenburskiego pogranicza : zbiór scenariuszy zajęć = Bildungsmodell für das Oderland Brandenburg und Lubuskie Land : Sammlung von Stundenentwürfen / [teksty Maria Piegowska, Małgorzata Zysnarska ; oprac. scen. Małgorzata Blachaczek, Izabela Stachowiak]. – Gorzów Wielkopolski : Sonar, 2011. – 100 s. : il. ; 30 cm.
Ze wstępu:
Projekt „Kuchnia transgraniczna Gorzów Wlkp. – Frankfurt nad Odrą" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej zakładał stworzenie i pilotażową realizację efektywnego i kompleksowego modelu kształcenia na potrzeby rynku usług gastronomicznych na obszarze województwa lubuskiego i przygranicznych rejonów Brandenburgii. W rezultacie zostały wydane trzy publikacje, które mogą być wykorzystane w trakcie wdrażania opracowanego modelu. Dwie z nich, przewodnik turystyczno-kulinarny i słownik tematyczny, powstały jako odzwierciedlenie realizacji modelu w aspekcie kształcenia umiejętności językowych oraz wzajemnego poznania regionów przez polskich i niemieckich uczestników projektu. Niniejsza publikacja stanowi rodzaj poradnika dla instruktorów i nauczycieli zawodu, przydatnego tak do zorganizowania bazy dydaktycznej jak i przeprowadzenia zajęć.
Das Projekt „Grenzüberschreitende Küche Gorzów Wikp. – Frankfurt (Oder)", mitfinanziert aus Mitteln der Europäischen Union, hat angenommen, das effektive und komplexe Bildungsmodell zugunsten des Marktes der gastronomischen Dienstleistungen im Lubuskie Land in den Grenzregionen des Landes Brandenburg zu schaffen und als erste zu realisieren. Letzten Endes wurden drei Publikationen herausgegeben, die man beim Einprägen des bearbeiteten Modells ausnutzen kann. Zwei von ihnen, ein touristisch – kulinarischer Reiseführer und ein thematisches Wörterbuch, entstanden als Widerspiegelung der Realisierung des Modells unter zwei Gesichtspunkten: Erweiterung der Sprachkenntnisse und gegenseitiges Kennen lernen beider Regionen durch polnische und deutsche Projektteilnehmer.