Klimatycznie o Gorzowie
Klimaty bywają zmienne – towarzyskie, polityczne, związane z pogodą. Tym razem skupmy się na tym ...
Recepcja światowej socjologii w Polsce oraz polskie szkolnictwo wyższe na początku XXI wieku / pod red. Mirosława Chałubińskiego i Ewy Narkiewicz-Niedbalec. – Zielona Góra : Lubuskie Towarzystwo Naukowe, 2011. – 260 s. ; 24 cm.
Rocznik Lubuski, t. 37, cz. 1
Spis treści:
Wstęp (Mirosław Chałubiński, Ewa Narkiewicz-Niedbalec)
I. RECEPCJA WIEDZY SOCJOLOGICZNEJ
Jarosław KILIAS: Klasycy obcy, rodzimi i bohaterowie nekrologów: zainteresowanie przeszłością dyscypliny a perspektywy historii socjologii
Nina KRAŚKO: Procesy instytucjonalizacji socjologii w Polsce a recepcja socjologii światowej
Viktorija FRYSZKOWSKA, Stanisław KOSIŃSKI: Recepcja socjologii światowej w lwowskiej kolebce 150-letniej socjologii polskiej
Mirosław CHAŁUBIŃSKI: Warszawski krąg historyków idei a recepcja światowej socjologii w Polsce. Pierwsze przybliżenie
Tomasz LESZNIEWSKI: Związki polskiej socjologii wychowania z pedagogiką światową w ostatnim trzydziestoleciu
Paweł BYTNIEWSKI: Foucalt w oczach polskiej socjologii. Mediocentryczny punkt widzenia
Mariola KUSZYK-BYTNIEWSKA: Polskie konteksty recepcji myśli Pierre'a Bourdieu
Krzysztof WIELECKI: Paradygmat wielkiej dialektycznej syntezy i jego obecność w polskiej socjologii
II. POLSKIE SZKOLNICTWO WYŻSZE NA POCZĄTKU XXI WIEKU
Marcin CENTKOWSKI: Debata nad stanem i przyszłością uniwersytetu w Polsce
Magdalena JELONEK: Społeczna produktywność szkól wyższych, czyli czego oczekuje się obecnie od uniwersytetów?
Agnieszka DZIEDZICZAK-FOLTYN: Rozwój szkolnictwa wyższego w Polsce – w trzech odsłonach myśli strategicznej
Danuta CHMIELEWSKA-BANASZAK, Wioletta GIEMZA-URBANOWICZ: Stres zawodowy pracowników nauki w świetle badań
Piotr GÓRSKI: Obszary współdziałania wyższych uczelni z pracodawcami i stowarzyszeniami zawodowymi w kształceniu specjalistów
Anna Maria KOLA: Formy kształcenia elitarnego na poziomie wyższym w Polsce
Ryszard BOROWICZ: Możliwości kompensacji skutków niżu demograficznego – z perspektywy szkolnictwa wyższego
Ewa Narkiewicz-Niedbalec: Strategie rozwoju nauki i szkół wyższych do roku 2020 i dyskusja o reformie szkolnictwa wyższego w Polsce 2008-2011