Klimatycznie o Gorzowie
Klimaty bywają zmienne – towarzyskie, polityczne, związane z pogodą. Tym razem skupmy się na tym ...
Zeszyty Naukowe PWSZ. Nauki Humanistyczne 3 / Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim. – Gorzów Wielkopolski : Wydaw. PWSZ, 2010. – 161 s., 24 cm.
Spis treści:
Wstępna refleksja
I. WOLNOŚĆ KU I DLA EDUKACJI
Anna Dobrychłop, Alberto Lo Presti, Paweł Pruffer: Ambaras z wolnością versus pragnienie wolności? Przyczynek do interdyscyplinarnej inferencji humanistycznej.
Joanna Planeta: Rola i wpływ polityki na kształtowanie edukacji historycznej Polaków. Wolność czy cenzura w ocenie polskiej przeszłości?
Piotr Baron: Pragnienie uniwersalnej wolności w aspekcie ewolucji jazzu.
Anna Dobrychłop: Kształtowanie wolnej osobowości. Psychologiczno-edukacyjne refleksje.
Mariusz Drożdż: Wychowanie do dojrzałości. Osoba a problemy komercyjnego i globalnego świata.
II. UCZEŃ – STUDENT – NAUCZYCIEL. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA I WOBEC DRUGIEGO CZŁOWIEKA
Agnieszka Olczak: Zniewolony profesjonalista, czyli o nauczycielu małego dziecka w Polsce.
Marta Urban-Sigłowy: Narracje studenckie w kontekście roszczeń ważności Jurgena Habermasa (o nauczycielskiej odpowiedzialności za wprowadzenie w kulturę pedagogiczną).
Kamila Rokitnicka: Edukacja chłopców i dziewcząt. Polska szkoła a równouprawnienie płci.
Beata Uchto: Dojrzałość szkolna wobec przemian współczesnej edukacji.
Irena Kamińska-Radomska: Zasady etykiety biznesu w procesie edukacji współczesnego człowieka.